20 juni, Manning park, Coldstream campground

20 juni 2016 - Manning Park, Canada

20 juni, Manningpark, Coldstream campground.
Vanmorgen best weer koud hier, maar de zon is in aantocht. We gaan weer verder. Dit park, Riverhaven, is echt de moeite waard. Aanrader voor campers maar ook voor mensen die met de auto zijn en gewoon willen overnachten in het motel. Vriendelijke mensen en werkelijk alles perfect schoon, nu blijkt ook dat ze een gezamenlijke ruimte hebben met biljart, t.v. enz. Jammer dat we dat niet wisten, daar kun je nog wel eens een praatje maken.
Vertrokken over Hwy3 west naar Princeton, een klein, leuk plaatsje met hier en daar wel wat achterstallig onderhoud. Hebben een mooie supermarkt, houten vloer en je kan er nog van alles los scheppen in  de hoeveelheid die je wil, bonen, suiker, meel, pinda’s, mais, nou ja gewoon alles. Een wat oudere mevrouw klaagde tegen ons dat alles zo duur geworden was. Dat hoor je wel meer en hoewel het nu ongeveer op het niveau ligt van bij ons is het inderdaad wel duurder geworden. Na de boodschappen in het plaatselijke koffietentje, waar je ook kan ontbijten, koffie gedronken. Een kop koffie is ongeveer drie tot vier keer zo groot als bij ons en als hij bijna leeg is komen ze bijschenken als je wil. Was weer heel goede koffie overigens. Daarna weer verder gereden richting Manning National Park. Dit is een prachtig gebied met hoge rotsbergen maar ook met enorm dicht begroeide bossen. Weer jammer om te zien dat ook hier veel kaalslag plaats vind voor de aanleg van snelwegen. Maar ja, ook deze weg is enorm druk geworden. Alvorens we stoppen op Coldspring Provincial Park, in het Manning park, hebben we weer drie keer stil gestaan voor wegwerkzaamheden, krijg je toch de tijd om even rustig rond te kijken.
Coldspring Provincial Park is een mooi park, heel veel groen en weinig campers vandaag. Net achter de plek waar we staan bevindt zich ongeveer de oorsprong van de Similkameen rivier die achter de camping in Hedley loopt.

Op een bankje gezeten komt er een heel zenuwachtig eekhoorntje uit een boom. Geduldig stilzitten levert toch een mooie foto op, even bewegen en hij flitst weer weg. Later op onze staanplaats komt er nog een eekhoorn poseren die eerst wat had gevonden in de stookplaats. Vandaag was het best wel warm, rond de 22 graden, maar vanaf een uur of vier beginnen er regelmatig regenbuien te vallen en wordt het toch weer een stuk frisser.
Nog even genieten van deze plek. Is wel een van de laatste mooie natuurplaatsen die we tegenkomen op onze rit, dan wordt het hoofzakelijk commercieel. Morgen richting Hope en dan Vancouver. Na Hope wordt het snel “minder”. Dan wordt het weer langzamerhand ontzettend druk tot in de heksenketel van Vancouver. Opvallend hoeveel mensen we deze reis gesproken hebben die een ontzettende hekel hebben om in de steden zoals Vancouver en Calgarry te rijden. Ze vinden het te hectisch en te druk en blijven daar liever ver vandaan. Dat zei zelfs iemand op een park die nauwelijks dertig jaar was en toch ook met een grote camper reed. Ook rondom de steden wordt het steeds onoverzichtelijker om dat de steden blijkbaar snel uitbreien. Nou ja, zien we vanzelf.

1. Tonny en Harry:
    23 juni 2016
    Weer een mooi verhaal. Oude tijden van de dorpswinkel in mijn prille jeugd herleven. Wat de wegen betreft vermoed ik dat je over een paar maar weinig 2-baanswegen zal tegenkomen in de omgeving die jullie hebben bezocht.

Groetjes,

Toont en Harry
  2. Tonny en Harry:
    23 juni 2016
    Prachtige foto's
  3. Monique:
    26 juni 2016
    Leuke foto's. Het is niet zo leuk dat alles zo op de schop gaat. Om te rijden in grote steden moet je dat alle dagen doen. Voor mij zou het niets zijn. Maar soms moet het. Groetjes van Monique en Henk.