North Thompson River National park

9 juni 2016 - Clearwater, Canada

9 juni North Thompson River park
Half zeven op en om kwart voor negen naar Keith en Mary. Het is weer prachtig weer vandaag. We kwamen vroeg aan maar dat vinden ze fijn want ze zijn elke morgen om vijf uur uit bed. Mensen zijn wel oud geworden maar zoals Keith zegt “in dit huis sterf ik, ik ga niet naar een zorgwoning”. Daar is iets voor te zeggen want het huis heeft hij zelf gebouwd en ze hebben een machtig uitzicht over het Okanagan Lake. Maar hoe lang houden ze dit vol, ze krijgen allerlei gebreken en hij krijgt geen rijbewijs meer terwijl ze overal ver vandaan wonen. Voor Keith een flesje van ons "schoon" water meegenomen, ook hij zegt meteen dat het naar chemicaliën stinkt. Hebben wel wat sms-jes kunnen versturen want hier hadden we telefoonbereik. Rond 13.00 uur zijn we weer vertrokken richting Hwy 97 maar eerst wat gegeten bij Lotus Garden waar het nu hartstikke druk was, vooral veel families. Overigens zie je dat hier wel veel. Richting Kamloops gereden en daar naar het noorden over Hwy 5 richting Clearwater. Enige kilometers voor Clearwater op Het North Thompson River park gaan staan. Dit is de eerste plek waar we de vuilwatertanks kunnen legen en vers water kunnen vullen en er staat een publieke telefoon bij de ingang. Kunnen we even bellen naar Nederland. De grijswatertank, vuil water van wasbakken en douche,  zit bomvol. Dat gaan we dus eerst doen. De schoonwatertank helemaal leeg gemaakt en vervolgens gevuld met schoon water nadat ik eerst een flesje gevuld heb voor Canadream. En wat blijkt vervolgens, bellen gaat niet want de publieke telefoon is verwijderd. Hebben we een Tellus telefoonkaart gekocht, heeft Tellus de telefoons weggehaald want die werd alleen in het seizoen gebruikt aldus de parkwachter. Zo’n telefoonkaart is veel goedkoper als je naar Nederland belt. Afhankelijk van de plaats waar je belt kun je voor 5 dollar van 1 uur tot 3 bellen naar Nederland. Met de gsm is dit 1,75 Euro per minuut voor KPN en 1,32 euro per minuut voor Vodafoon. Nou ja, kijken we morgen wel in Clearwater daar hangen twee publieke telefoons bij de supermarkt. Op het park is het heel rustig. Staat in een straal van 150 meter geen camper. Hoort niets, alleen zo nu en dan een trein aan de overkant van de rivier. En zoals gebruikelijk rijden die heel langzaam met zo'n 1,5 tot 2 km wagons er achter.
Weer een dag voorbij, was weer 28 graden met wat sluierbewolking, morgen gaan we richting Claerwater en waarschijnlijk naar een KOA camping, kunnen we de was doen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ad en Nicole:
    11 juni 2016
    Goede avond hier is nu 20.30 uur hebben jullie wel naar je zin, hier is het nu lekker weer, maar wij gaan zondag 12 juni op vakantie nog een fijne dag gr. Van ons
  2. Monique:
    12 juni 2016
    Wat een gedoe met het bellen. Je zou er bijna het bijltje bij neergooien. Hopelijk gaat het binnenkort wat makkelijker. Monique en Henk.
  3. Tonny en Harry Verspui:
    12 juni 2016
    Het is inderdaad de vraag hoe lang de oudjes het volhouden zonder hulp van buitenaf.Ze zullen toch boodschappen nodig hebben.goeie reis verder.
    Groetjes

Tonny en Harry