Clearwater, KOA camping

10 juni 2016 - Clearwater, Canada

10 juni, KOA camping, Clearwater
We hebben ons verslapen, het was half negen voor we wakker werden. Het was fris buiten, rond de 16 graden. Rond half 10 richting Clearwater gereden om te bellen met de publieke telefoon en wat boodschappen te doen. Clearwater heeft een flinke supermarkt, liquerstore  twee banken en een gezellig eethuisje met een terras er voor waar je altijd wel wat locals tegen komt als je daar koffie drinkt. Dit alles rond een grote parkeerplaats en heel gemoedelijk. Komen we aan, is de supermarkt, een bank en het eettentje gesloten, weg dus. Navraag bij een bankbezoeker leert ons dat er nu vier kilometer verder bij de afslag naar het Wells Greypark een rotonde ligt met een nieuwe supermarkt er naast. Dan eerst maar bellen. Ging niet. Nou moet je eerst je kaartnummer, pincode, landcode en telefoonnummer intoetsen dus er wil wel eens wat fout gaan want dat zijn bij elkaar 36 cijfers en daar tussen door wil de operator ook dat je twee keer een cijfer kiest. Maar niets lukte. Besloten we maar om eerst naar de winkel te gaan en dan op de rotonde de afslag naar de KOA camping te pakken. Inmiddels regende het hard.

Inderdaad een grote nieuwe winkel, een stuk moderner maar nog steeds artikelen zoals suiker, bonen, chocolade, meel etc los te scheppen en af te wegen. snijwaren kunnen ze nog steeds snijden op verzoek waarbij ze voor iedere klant steeds andere plastic handschoentjes aandoen voor ze vlees snijden. en de casiëre doet nog steeds de boodschappen in lichte plastic tasjes zodat je voor je het weet met vijf tasje de deur uitloopt. wat dat betreft is er niet zo veel veranderd.
Bij de KOA camping aangekomen hebben we ons aangemeld en hebben we ze de telefoonkaart laten zien. Blijkt het een verkeerde kaart te zijn, is voor een pre-paid toestel. Op de vraag of zij telefoonkaarten verkochten was het antwoord nee. Maar wel bij het Shell benzine station, 100 meter terug op de weg. “Kunnen we die kaart hier op jullie publieke telefoon gebruiken?, en ik wijs de telefoon aan die buiten hangt. “ja die kun je hier gebruiken”. Oké, wij dus terug gereden naar de Shell en daar een kaart gekocht. Terug naar de camping en de camper op zijn plaats gezet. Vervolgens met de paraplu naar de telefoon die gewoon in een kast hangt dus zelf sta je buiten. Wat te denken, hangt er een kaartje op “out of duty”, werkt hij niet. Ik nijdig naar het kantoor, verhaal verteld tegen de vrouw die er toen stond maar die begreep het niet dus haalde zij er de vrouw bij die me hielp vroeger op de morgen. Zij begreep het wel. Klopt zegt ze “die telefoon is door Telus, de provider, losgekoppeld wegens te weinig omzet. Dombo, waarom vertel je dat niet eerder als je dat weet. En waar bel ik nu dan? vraag ik want u zei me hier te kunnen bellen. Wist ze niet. Zegt er een man op kantoor, je kan bij Shell bellen. Nou ja. Dus wij weer naar de Shell gereden, geen telefoon te vinden dus aan een medewerker gevraagd. Nee hier is er geen moet je bij het Wells Grey infocenter zijn. Dat ligt aan de overkant van de weg ook weer zo’n honderd meter verder. Maar nog steeds harde regen dus met de camper daar heen. En jawel daar hing een publieke telefoon. Keurig de 36 cijfer ingetoetst, komt de melding “foutief nummer”. Ja dat kan, dus nog maar eens. Lukte mooi niet. Een aantal keren geprobeerd, met nul voor netnummer, zonder nul enz. maar geen resultaat. Terug gereden naar Clearwater, je weet maar nooit en ligt het aan de provider. Daar het zelfde resultaat. De instructie op de kaart nog eens gelezen. Voor het landennummer moet je 011 kiezen. Nederland is 00 31 dus wat gaat er fout. Proberen we in plaats van 011 00 31 eens 011 31 en jawel het werkt. Dit vind je niet terug bij de instructies op de kaart. Spannend toch? Maar wel de moeite waard want de kaart kost tien dollar en je hoort als je kiest hoeveel minuten je kan bellen. Naar Nederland kan ik 720 minuten bellen. Toen ik op hing na een minuut of 8 stond er nog 9,71 dollar op de kaart. Hint voor toekomstige Canadagangers.
Inmiddels is het droog en een graad of 18. Hebben we maar iets gegeten bij het restaurant aan de rotonde, dit is een al lang bestand restaurant overigens waar hoofdzakelijk locals komen. Verder in de middag is het lekker weer maar tegen de avond vallen er enige enorme hoosbuien. Vandaag in ieder geval de kans om de verhalen, die al klaar staan op de computer, te verzenden. Overigens is het High speed internet wat hier bij de poort aangegeven staat meer High speed niks net. Ontzettend traag en steeds uitvallen, en vooral als het wat drukker wordt op de camping.
Morgen klusjesdag, want dan blijven we hier staan.

1. Tonny en Harry:
    12 juni 2016
    Gezellig tijdverdrijf dat telefoneren.hoop dat weer wat beter wordt.

Groetjes,
    Tonny en Harry
  2. Jettie:
    12 juni 2016
    Is weer even behelpen met bellen, zo wordt je weer terug geworpen in de tijd. Wat hebben we het wat dat betreft dan toch makkelijk hier thuis
  3. S. van leijsen:
    12 juni 2016
    Nou nou,soms zit het mee ,soms zit het tegen!!! Maar alsnog gelukt. Wel leuk om te lezen wat jullie doen en mee maken...

Groetjes van de buurtjes.